//
you're reading...
Lietuviai Bulgarijoje

Vlad Simanel: „Maistu kvepiančios kojinės – mano būdas atkreipti dėmesį į sveiką gyvenseną“

Vlad Simanel Feetbites

Pradėjęs nuo kvepiančių kojinių, Vladas šią vasarą siūlo ir kvepiančias skareles, kepures bei nuotaikingas gertuves.

 

Dar prieš kokius penkerius metus vilnietis Vlad Simanel nebūtų nė pagalvojęs, kad netolimoje ateityje gyvens Bulgarijoje. Aštuonerius metus Londone praleidęs vaikinas žmonos gimtinėje turėjo viską pradėti nuo nulio, tad būtent čia nutarė įgyvendinti kelis metus brandintą idėją kurti kvepiančias kojines. 

Apie originalią veiklą Vladas  gana daug yra pasakojęs Lietuvos žiniasklaidai, tad domiuosi ne tik kojinių istorija, bet ir verslo kūrimo iššūkiais Bulgarijoje. 

„Žinojau, kad Londone neliksiu, tad nenorėjau prisirišti ir pradėjau vystyti verslą internetu. Persikraustymas į Bulgariją buvo puiki proga pagaliau įgyvendinti sumanymą kurti spalvingas, aromatizuotas kojines,“ – pasakoja beveik dvejus metus Sofijoje gyvenantis lietuvis, Londone dirbęs asmeniniu treneriu ir mitybos specialistu. Kas bendro tarp kvepiančių kojinių ir sveikos gyvensenos? Daugiau nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Kojinės kvepia maistu spurgomis, vaisiais, uogomis. Jas mūvėdamas Vladas filmuoja linksmus filmukus socialiniams tinklams ir taip stengiasi ne tik patraukti dėmesį, bet ir parodyti, kad gyventi sveikai bei aktyviai gali būti  labai smagu ir visai nesudėtinga. Filmukuose vaikinas dalijasi lengvai paruošiamų sveikų patiekalų receptais ir įkvepia keistis.

Būtent fotografuojant maistą jam ir kilo netikėta verslo idėja. Kelis kartus nuotraukose laikant lėkštę su maistu buvo matyti spalvingos kojinės. Toks derinys pralinksmino ir sudomino auditoriją, tad Vladas ėmė sukti galvą, kaip sujungti savo meilę maistui, sportui ir smagiems aprangos aksesuarams. Šiandien jis sėkmingai kuria kvepiančias kojines, kepures nuo saulės, skareles, daugiau vandens gerti skatina dailiomis gertuvėmis su vaisvandenių receptais viduje. Tačiau pradžia nebuvo lengva.

This slideshow requires JavaScript.

Iš užsieniečio bulgarai bandė pasipelnyti

Pirmiausia teko įveikti kalbos barjerą. Tam teturėjo mėnesį. Tiek laiko davė televizijos prodiuseriai, atrinkę lietuvį dalyvauti bulgariškame „Masterchef“ šou. Vaikinas intensyviai mokėsi ir po kelių mėnesių gyvenimo šalyje pasirodė televizijoje, tačiau toliau praeiti kalbos įgūdžių pritrūko. Šiemet jį vėl kvietė dalyvauti, tačiau visa galva į kvepiantį verslą paniręs profesionalas dabar vargiai rastų tam laiko. Įsisuko kojinių gamyba, kasdien daug laiko atima ne tik užsakymų siuntimas, bendravimas su klientais, bet ir turinys socialiniams tinklams, filmavimai, montavimas. O iš pradžių buvo neaišku, ar apskritai sumanymą pavyks įgyvendinti.

„Kas pirks tas jūsų juokingas kojines?“ – nepatikliai rinkos naujoką sutiko gamybos įmonės Bulgarijoje.

„Kas pirks tas jūsų juokingas kojines?“ – nepatikliai rinkos naujoką sutiko gamybos įmonės Bulgarijoje, sulaukiančios didžiulių užsakymų iš tokių tinklų kaip „Marks & Spencer“, „Zara“ ir kt. Tik apvažiavęs visus kojinių fabrikus šalyje originalios idėjos autorius rado vieną, kuris sutiko dirbti kartu. Tačiau užsakymams sėkmingai augant (kojines perka įvairiausio amžiaus žmonės, tiek nuotaikai pasikelti, nustebinti, tiek dovanoms), jis jau pakeitė kelis gamintojus ir šiuo metu dirba su įmone, kuri gali pasiūlyti geriausias medžiagas ir kokybę. Laiko prireikė ir išgryninti kvapą, kad būtų malonus, natūralus ir ilgai išliktų. Bėdų nebuvo tik su įpakavimu tokias paslaugas siūlančių įmonių pasirinkimas gana platus. 

Iššūkių kilo ir dėl bulgarų požiūrio į užsieniečius. Lietuvį nustebino ne tik kone dvigubai didesnės kainos angliškame meniu viename slidinėjimo kurorte (žmona vėliau paprašė bulgariško, tad pora netruko palyginti), bet ir verslo partnerių apetitas. Pastebėjęs kainų skirtumus, paskambinti į paskutinę įmonę pasiteirauti kainų jis paprašė bulgarės žmonos. Sumos jam tiko ir patiko, bet kai į susitikimą nuvyko pats, išgirdę akcentą įmonės atstovai pateikė kitą kainoraštį, ir tik priminus apie skambutį prieš kelias dienas, ėmė gintis, kad kainos svyruoja priklausomai nuo pasirinktų medžiagų, kokybės ir t.t. Galiausiai buvo sutarta dėl mažesnės sumos.

Bando išlaikyti klientus alkanus

Nepaisant iššūkių, kuriuos priima kaip pamokas, linksmasis verslininkas labai patenkintas savo sprendimu Londoną iškeisti į Sofiją. Čia, pasak vaikino, žymiai ramesnis gyvenimo tempas, geras oras, malonūs žmonės. Ir su žmona greit rado bendrą kalbą jaučiasi taip, lyg būtų užaugę vienoje šalyje. Vladas tiki, kad čia atvažiavo pačiu laiku, tada, kai norėjosi lėtesnio ritmo, prieš dešimtmetį vargu ar ramesnis miestas būtų sužavėjęs.

This slideshow requires JavaScript.

Pakalbėjus ilgiau tampa akivaizdu, kad ramybe mėgautis šiuo metu jam vis dar nėra kada. Pagrindinis Sofijos lietuvio tikslas sukurti stiprų prekės ženklą ir sveika gyvensena besidominčių žmonių bendruomenę, kuri dalintųsi tuo pačiu vibe’u. Jį motyvuoja žmonių pokyčiai, ypač tai, kad sveikus receptus išbando ir vaikai, paaugliai. „Feetbites“ įkūrėjas ne tik turi krūvą naujų planų, bet ir spėja kiekvienam pirkėjui ranka parašyti atvirutę bei brūkštelt asmeninę žinutę. Siekiama išlaikyti nuoširdų, tikrą ryšį, todėl Vladas atmeta parduotuvių pasiūlymus prekiauti jo produkcija Lietuvoje. Jo siūlomus produktus galima įsigyti tiesiogiai įmonės interneto svetainėje. Išimtį padarė tik puslapiui stiliusos.lt. O gyvenimas Bulgarijoje, pasak prekės ženklo kūrėjo, tik padeda išlaikyti klientus alkanus bei  padidinti išskirtinumą. Šiais laikais taip paprasta viską gauti, kad laukimas suteikia papildomų emocijų.

Koncentruojasi į žmones, kuriems gali padėti

Vlado filmukai socialiniuose tinkluose užkrečia gera nuotaika ir pozityvia energija. „Daug kas manė, kad fitnesą ir dietologiją iškeičiau į kojines. Tačiau mano strategija kitokia noriu pritraukti dėmesį ir mokyti žmones keisti įpročius, gyventi sveikiau. Noriu parodyti, kad gerai atrodyti galima ir be dietų ar prakaito sporto salėje”, – atskleidžia sveikos gyvensenos propaguotojas, svajojantis apie ilgalaikį verslą, pagrįstą nuoširdžiu, glaudžiu ryšiu su kiekvienu klientu.

Pastebėjęs, kad labiausiai jo kuriamais produktais domisi lietuviai, ambicingas vaikinas sutelkia savo jėgas būtent į lietuvišką auditoriją. Šiemet norėtų išleisti ir patarimų knygą, kaip pakeisti įpročius (14 savaičių programa darbui su savimi), ateity receptų knygą, o visų sumanymų dar neatskleidžia. Rugpjūtį, jiedu su žmona, koučingo specialiste, automobiliu riedės į Lietuvą, kur ketina pabūti bent kelis mėnesius. Apie savo veiklą Vladas gali kalbėti nesustodamas. Akivaizdu, kad jis yra savo kelyje ir neabejoju, kad augant tokiais tempais apie jo veiklą žinos ne tik Lietuva. „Atėjo momentas, kai nustojau drovėtis ir ėmiau įgyvendinti savo svajones“, – reziumuoja Vladas ir prisipažįsta, kad tai yra ilgo darbo su savimi rezultatas.

 

About Justina Mikeliūnaitė

Pleputė, stebėtoja, rašytoja ir istorijų sekėja. Emigrantė, žurnalistė. Kliukarka.

Diskusija

Kol kas komentarų nėra.

Parašykite komentarą

Kategorijos

Įveskite el. pašto adresą, kuriuo norite gauti pranešimus apie naujus įrašus.

Join 396 other subscribers
Follow Kliukarka on WordPress.com

Instagram

No Instagram images were found.